3 geweldige voorbeelden van nieuwsbrieven voor tandheelkundige bedrijven

Heeft u een tandartspraktijk en wilt u deze promoten met nieuwsbrieven?

Ongetwijfeld, e-mailmarketing voor tandartsen is een geweldige manier om dit soort zaken te promoten, beproefd en getest door vele klinieken over de hele wereld. Maar hoe pak je dat op de juiste manier aan? Hoe krijg je nieuwe klanten en verbeter je je reputatie?

In dit artikel zullen we u door de beste voorbeelden van tandheelkundige zakelijke nieuwsbrieven en tips leiden die u kunt volgen.

Twijfels die u heeft voordat u nieuwsbrieven maakt

Als beginner in tandheelkundige marketing, is het eerste waar u mee te maken kunt krijgen de angst dat niemand geïnteresseerd zal zijn om over uw kliniek te horen en dat niemand uw berichten zal lezen.

Een andere gedachte die in je opkomt: “Wat als ze me niet meer vertrouwen nadat ik ze advertenties ben gaan sturen?”

Beide risico’s zijn gemakkelijk te overwinnen als u ze waardevolle informatie stuurt – iets dat erg handig is om te weten en iets waarvoor ze u willen bedanken.

Dat betekent dat je ze geen pure advertenties moet sturen, omdat dergelijke nieuwsbrieven meestal als spam worden beschouwd.

Maar als u de twee benaderingen combineert en ze beide nuttige e-mails stuurt met professioneel advies en reclame-e-mails met het nieuws van uw kliniek en promoties, zult u meerdere doelen tegelijk bereiken:

  • Blijf in contact met uw klanten en prospects
  • Toon uw expertise en bouw vertrouwen op
  • Promoot uw diensten

Dus hoe moet je je nieuwsbrieven precies bouwen?

De beste voorbeelden van tandheelkundige nieuwsbrieven

Soms hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden. Het is verstandig om te kijken naar wat werkt voor andere klinieken in uw branche en de best practices te repliceren.

Hier zijn enkele voorbeelden van verschillende tandheelkundige nieuwsbrieven die u een idee geven waar u moet beginnen.

1. Promoties en kortingen gebruiken om interesse te wekken

U kunt kortingen aanbieden aan zowel bestaande als nieuwe klanten. Het is bekend dat een dergelijke stap patiënten verleidt en aanmoedigt om uw diensten te proberen. Het kan ertoe leiden dat ze terugkerende klanten worden of u zelfs aanbevelen bij hun vrienden en familie.

Als vuistregel geldt dat u een opvallend ontwerp gebruikt in combinatie met een aanzienlijke kortingsaanbieding die goed zichtbaar is. Om dit te doen, hoeft u geen ontwerper te zijn of er een in te huren – u kunt een tool zoals Venngage gebruiken om niet alleen grafische ontwerpideeën maar ontwikkel ook spannende graphics voor uw nieuwsbrieven. Dit trekt de aandacht van de lezers en zorgt ervoor dat ze uw hele nieuwsbrief lezen.

2. Feedback uitnodigen om loyaliteit en vertrouwen op te bouwen

Hoe gebruik je tandheelkundige e-mailmarketing om relaties op te bouwen? Een goede manier is om na een controle of behandeling eerlijke feedback te vragen.

Tools zoals Moosend kunnen nuttig zijn voor: nieuwsbrief copywriting, zodat u uw nieuwsbrief kunt samenstellen op een manier die uw klanten aanspreekt en hen ertoe aanzet eerlijke feedback achter te laten. U kunt dit sociale bewijs vervolgens gebruiken om toekomstige patiënten over te halen een afspraak met u te maken of een product in de aanbieding te kopen.

3. De nieuwsbrief van uw tandartspraktijk aanpassen om nieuwe behandelingen te presenteren

Klanten willen over het algemeen graag weten wat ze kunnen verwachten. Als bedrijfseigenaar is het uw verantwoordelijkheid om hen te informeren en enthousiast te maken door nieuwe toevoegingen, behandelingen, verbeteringen of belangrijke kantoorupdates te delen in een e-mailnieuwsbrief. Als u een uniek aanbod heeft, deel dat dan met uw klanten. Experimenteer met de lay-out van uw nieuwsbrief om ervoor te zorgen dat lezers gemakkelijk kunnen zien wat er nieuw is voor uw praktijk.

Het doel is om uw patiënten betrokken te houden en voortdurend op de hoogte te houden van wat er in uw bedrijf gebeurt. Hierdoor voelen ze zich onderdeel van de groei van uw praktijk. Uiteindelijk stellen deze investering en dit gevoel van waardering hen in staat terugkerende klanten te worden en uw praktijk aan hun familie en vrienden aan te bevelen.

Handige tips om uw tandheelkundige e-mailmarketingpraktijk efficiënt te maken

Nu u de voorbeelden van de nieuwsbrief uit de weg heeft en voorbereid bent om uw e-mailmarketingcampagne te starten, moet u ervoor zorgen dat u alle e-mails op één plek om gemakkelijk alle inkomende berichten te beheren die u gemakkelijk kunt ontvangen.

Volg daarna een aantal aanbevelingen:

E-mailadressen verkrijgen en toestemming vragen om marketing-e-mails te verzenden

Om te beginnen is een nieuwsbrief bijna nutteloos als je niemand hebt om naar toe te sturen. Daarom moet u de e-mailadressen van uw patiënten en leads opvragen en toestemming vragen om hen marketing-e-mails te sturen. Dit kan worden gedaan wanneer ze uw klantformulieren invullen.

Gebruik sociale media

U kunt sociale media ook gebruiken als platform om patiënten aan te moedigen zich aan te melden voor de e-mailmarketing van uw tandartspraktijk. Vergeet niet dat u incentives zoals kortingen kunt aanbieden om patiënten aan te moedigen zich aan te melden.

E-mails personaliseren

U moet uw klanten een reden geven om uw e-mails te openen en te lezen. Een manier waarop u dit kunt bereiken, is door uw nieuwsbrieven af ​​te stemmen op personalisatietactieken. Deze tactieken omvatten zoiets als segmentatie van een e-maillijst (per geografie, interesses in bepaalde procedures, type en tijd van het laatste bezoek), ontvangers aanspreken met hun naam en tips geven (welke tandpasta wordt in een bepaalde situatie gebruikt).

U kunt uw e-mails ook personaliseren op basis van locatie, door een specifieke taal te gebruiken of door speciale aanbiedingen voor een bepaalde regio te tonen.

Nieuwsbrieven segmenteren

We raden u ook aan om uw nieuwsbrieven te segmenteren en als algemene vuistregel voor uw tandartspraktijk kunt u beginnen met de volgende onderwerpen:

  • Tips voor mondgezondheid delen
  • Aankomende evenementen promoten
  • Promoot tandheelkundige gezondheid week of maand
  • Promoot keuzediensten
  • Verwijzingen nieuwe patiënt aanvragen
  • Help ouders een handje
  • Voeg quizzen en trivia toe
  • Deel uw online aanwezigheid

Stuur niet te veel/irrelevante e-mails

Vaak hebben klanten nieuwsbrieven naar de spam- of junkmap verwezen, simpelweg omdat ze te vaak werden verzonden of omdat de e-mails niet relevant waren. Anderen hebben zelfs bepaalde bedrijfs-e-mails op de zwarte lijst gezet vanwege het overmatig verzenden van promoties.

Geef uw klanten een reden om uw nieuwsbrieven te lezen door uw e-mails betekenisvol te maken (feedback vragen of nieuwe procedures aan te brengen) en ze niet vaker dan twee keer per week, maar minimaal één keer per maand te versturen.

Conclusie

Het is bewezen dat zakelijke nieuwsbrieven in veel sectoren werken, en ook uw tandartspraktijk kan hiervan profiteren. Zorg ervoor dat u verschillende soorten e-mails combineert: niet alleen promoties, maar ook professioneel advies, feedbackverzoeken, bedrijfsnieuws en andere.

Nu je weet hoe haalbaar dit is, moet je zeker toepassen wat we in dit artikel hebben gedeeld in je praktijk, en veel succes met je eerste e-mailmarketingcampagne!


Over de auteur

Roman Shvydun schrijft informatieve artikelen, voornamelijk over alles wat te maken heeft met marketing, zaken, productiviteit, cultuur op de werkplek, enz. Zijn artikelen zijn gericht op het balanceren van informatieve en SEO-behoeften, maar nooit ten koste van het bieden van vermakelijke lectuur. Bekijk nog een paar voorbeelden van Roman’s artikelen door de Mailbird-blog te bezoeken.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Healing4aliza
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart